Archiwum kategorii ‘serwisy internetowe’

21.02
2011

Znajdź pracę przez internet

Tagi: , , , , , , , ,

Obecnie, w dobie dominacji internetu nad innymi mediami, niemal wszystkie nasze sprawy załatwiamy za pośrednictwem sieci. Płacenie rachunków, edukacja, życie towarzyskie – nasze życie coraz częściej prowadzimy drogą wirtualną. Jednym z najbardziej popularnych trendów jest również poszukiwanie pracy przez internet. Stało się ono na tyle powszechne, że powstało wiele serwisów ułatwiających proces wyszukiwania ogłoszeń o pracę, a nawet rekrutacji.

15.10
2010

Modele biznesowe portali społecznościowych

Tagi: , , ,

Tworząc portal społecznościowy, należy dokładnie zaplanować wszystkie działania. Oprócz omówienia kwestii jego roli, wyglądu oraz funkcjonalności, koniecznie jest ustalenie planu biznesowego. Dzięki już na samym początku będziemy mieli wyznaczone źródło dochodów portalu. Niepodważalny warunek stanowi tutaj skupienie się na grupie docelowej, czyli naszych przyszłych użytkownikach i wytypowanie ich potrzeb oraz zainteresowań. Pozwoli nam to określić, co stanowi dla nich największą motywację. Wówczas będziemy mogli zdecydować, jaka forma pozyskiwania dochodów przyniesie nam największe korzyści i wybrać odpowiedni model biznesowy. Jest ich kilka rodzajów, aby dobrać właściwy, konieczne jest rozpatrzenie ich wad i zalet.

Model reklamowy

Najczęstszym źródłem dochodów portali społecznościowych są reklamy. Dana firma płaci właścicielom serwisu za udostępnienie miejsca na reklamę. Dzięki temu, że zostanie ona wyświetlona większej grupie odbiorców, w tym przypadku użytkownikom, ma szansę wzbudzić ich zainteresowanie. Jeśli nasz serwis jest poświęcony konkretnej tematyce, możemy na nim zamieszczać reklamy z nią związane. Kolejną opcją są reklamy kontekstowe bazujące na danych użytkowników, co pozwala na skierowanie ich tylko do zainteresowanych. Innym rodzajem jest reklama personalizowana, która wizualizuje użytkownikom realizację ich potrzeb (np. prezentuje kartę kredytową ze zdjęciem osoby pozyskanym z galerii jego profilu).

7.10
2010

SEO PR – synergia słowa i nowoczesnej technologii

Tagi: , , , , ,

Obecnie każda firma dbająca o swój wizerunek posiada własną witrynę internetową. Jednak, by odniosła sukces, stała się zauważalna i nie utonęła w morzu innych, konieczne jest podjęcie dodatkowych działań. Ponieważ internauci poszukujący informacji, najczęściej korzystają z przeglądarek internetowych, ważne jest, by nasza strona znajdowała się na wysokiej pozycji. Aby to osiągnąć, najlepiej wykorzystać SEO PR. Dzięki takim narzędziom każde przedsiębiorstwo zyskuje możliwość na stworzenie pomostu w komunikacji pomiędzy nim a jego otoczeniem.

Co to jest SEO PR?

SEO PR to połączenie zabiegów z zakresu Public Relations oraz działań SEO (czyli search engine optimization), które mają na celu pozycjonowanie stron WWW, m.in. poprzez nasycenie ich treści słowami kluczowymi. Dzięki takim frazom roboty wyszukiwarek internetowych klasyfikują daną witrynę na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Upraszczając, możemy powiedzieć, że SEO PR polega na odpowiednim konstruowaniu tekstów PR. Jednak całość działań nie ogranicza się jedynie do słów kluczy. Wszystkie materiały muszą być bowiem jak najlepszej jakości, z racji tego, że kieruje się do różnych odbiorców, głównie dziennikarzy oraz klientów firmy.

5.10
2010

Strony WWW z systemem CMS

Tagi: , , , , ,

Tworząc własną witrynę internetową warto zadbać, by jej obsługa była dla nas jak najwygodniejsza. Elementem, który szczególnie nam to umożliwi jest system CMS. Stanowi on aplikację, która umożliwi nam utworzenie strony WWW w łatwy sposób, a także jego aktualizacje oraz rozbudowę przez redakcyjny personel nietechniczny.

Jak działa system CMS?

Głównym zadaniem systemu CMS jest właściwe umiejscowienie wprowadzanych przez nas treści na naszej stronie. Dzięki temu nie musimy posiadać specjalistycznej wiedzy technicznej, by redagować serwis internetowy. Wystarczy, że jako uprawniony redaktor wprowadzimy tekst za pośrednictwem systemu, a on sam rozmieszcza informacje w odpowiednich punktach.
Kolejnym plusem systemu CMS jest fakt, że wykorzystuje on szablony stron i działa w oparciu zawartość baz danych, co jest niezwykle przydatne, gdy chcemy zmienić koncepcję graficzną naszej witryny. Wówczas cała operacja ogranicza się jedynie do przygotowania i wymiany szablonu.
Ze względu na budowę modułową CMS umożliwia nam również rozszerzenie systemu poprzez zainstalowanie wybranych elementów takich jak automatyczna galeria zdjęć czy nawet sklep internetowy.

31.08
2010

Finansowanie stworzenia portalu internetowego – Działanie 8.1

Tagi: , , , ,

Jeśli posiadasz niewielką firmę, która zajmuje się świadczeniem usług internetowych i chciałbyś podnieść swoją rangę na rynku internetowym, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (dzięki funduszom z Unii Europejskiej) oferuje Ci szansę na urzeczywistnienie swoich planów. Warunkiem jest przedstawienie projektu innowacyjnej e-usługi. Jeżeli masz pomysł na oryginalne, dotąd niewykorzystane, rozwiązanie jak, np. portal internetowy o unikalnej tematyce, [...]

5.08
2010

Zadbaj o swoje kontakty z mediami i skorzystaj z internetowego biura prasowego

Tagi: , , , ,

Podstawą kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa w internecie jest prowadzenie odpowiednich działań z zakresu PR. Jednym z podstawowych elementów, które mogą zapewnić naszej firmie sukces, są dobre relacje z mediami. Jednak, jak wie każdy specjalista od PR, bieżący kontakt z dziennikarzami bywa bardzo często utrudniony. Jak w takich sytuacjach znaleźć właściwe rozwiązanie? Jednym z najkorzystniejszych jest internetowe biuro prasowe. Dzięki niemu firma w krótkim czasie może przekazywać mediom wszystkie istotne informacje dotyczące jej działalności. Jest to jeden z najlepszych sposobów na wykształcenie pozytywnego wizerunku naszego przedsiębiorstwa.

Szybki przekaz informacji

Aby w odpowiednim czasie przekazać do mediów istotne dla naszej firmy komunikaty, trzeba często działać na ostatnią chwilę. Nierzadko zdarzają się sytuacje, w których po prostu jest za późno. Internetowe biuro prasowe pozwoli nam uniknąć takich stresujących sytuacji. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie zarówno dla firmy, jak i dla samych dziennikarzy. Stworzenie wirtualnego biura prasowego, daje nam możliwość szybkiego przekazu informacji dotyczących przedsiębiorstwa oraz zamieszczania na bieżąco komunikatów na temat jego aktualnych przedsięwzięć. Przedstawiciele mediów, wchodząc na odpowiednią zakładkę na naszej stronie firmowej, w łatwy sposób mogą zapoznać się ze wszystkimi materiałami. Jeśli są przygotowane rzetelnie i w przystępnej formie, z pewnością zachęcą ich do stworzenia publikacji na nasz temat.

15.07
2010

Jak wybrać odpowiedni dla nas hosting?

Tagi: , ,

Kiedy stworzymy naszą stronę internetową lub inny serwis, potrzebujemy serwera, na którym ją umieścimy. Zazwyczaj firmy korzystają z hostingu, czyli usługi oferowanej przez specjalizujących się w tym dostawców. Tu jednak pojawia się dylemat jak rodzaj wybrać, mamy bowiem do wyboru zarówno bezpłatny, jak i za pobraniem odpowiednich kosztów. Dodatkowo musimy się zastanowić czy dla naszego serwisu bardziej odpowiedni będzie hosting współdzielony, wirtualny czy może dedykowany. Który z nich jest lepszy i z pomocą jakich kryteriów powinniśmy podjąć decyzję?

Znajdź swoje miejsce

Dla prawidłowego funkcjonowania naszej strony internetowej konieczne jest umieszczenie jej na serwerze. Jego nieprzerwane działanie gwarantuje nam, że strona będzie cały czas dostępna. Zanim jednak zdecydujemy się na hosting, musimy rozważyć jaki rodzaj będzie dla nas odpowiedni. Jeśli jest to nasz pierwszy serwis i mamy do niego bardziej „testowe” podejście, wówczas możemy wybrać bezpłatny typ usługi. To idealna dla nas opcja, ponieważ nie jesteśmy obciążeni żadnym ryzykiem. Plusem tego rozwiązania, oprócz braku jakichkolwiek opłat, jest również to, że nie musimy podpisywać żadnej umowy, więc swobodnie możemy w każdej chwili zrezygnować z usług.

7.07
2010

Promocja strony internetowej a zaplecze techniczne

Tagi: , , ,

Kiedy tworzymy strony internetowej, zależy na nam, by została dobrze przyjęta przez internautów. Atrakcyjny wygląd oraz funkcjonalności to bardzo ważna kwestia, jednak nawet perfekcyjne wykonanie nie jest w stanie zagwarantować nam spektakularnych efektów. Aby nasza strona zaistniała w świadomości grupy docelowej, powinna zostać odpowiednio wypromowana w internecie. Konieczne jest podjęcie szeregu działań marketingowych, które pomogą nam osiągnąć sukces. Jednak bez odpowiedniego zaplecza technicznego serwisu nasze plany mogą zawieść.

Wybierz najlepszą formę promocji

Pierwszym krokiem jaki powinniśmy podjąć jest wybór środka przekazu, za którego pośrednictwem będziemy promować nasz produkt. Wśród najbardziej popularnych rodzajów reklamy wyróżnić możemy: telewizyjną, prasową, internetową oraz marketing wirusowy. Każdy z tych wariantów ma swoje dobre i złe strony.

18.06
2010

Czego unikać podczas tworzenia serwisu internetowego

Tagi: ,

Decydując się na stworzenie serwisu internetowego musimy mieć na uwadze kilka ważnych kwestii. Zlecając jego realizację danej agencji interaktywnej, powinniśmy dokładnie przemyśleć cały projekt.
Bardzo istotne jest, by wszelkie kwestie oraz wątpliwości wyjaśnić na początku, ponieważ każda zmiana, jakiej zażyczymy sobie po czasie, może niekorzystnie wpłynąć na nasz portal. Co zrobić, aby uniknąć różnego rodzaju niedogodności i usterek?

Po pierwsze – jasno określ cele portalu

W momencie, gdy mamy od samego początku wytyczone konkretne cele naszego serwisu, możemy mieć pewność, że cały projekt będzie pod tym kątem realizowany. Jeśli przedstawimy agencji nasze oczekiwania odpowiednio wcześniej, unikniemy wszelkiego rodzaju nieporozumień. Efektem tego będzie zarówno nasze zadowolenie, jak i obsługującej nas firmy. Wszelkie niedopowiedzenia grożą nam utratą zamierzonych osiągnięć.

Po drugie – nie zmieniaj sposobu działania serwisu po uprzednim jego zatwierdzeniu

Kiedy ustalimy z agencją specyfikację naszego serwisu, powinniśmy pamiętać, że jej zmiana narazi nas na koszty. Ustanawiając określoną strategię postępowania, musimy liczyć się z tym, że każda odmienna koncepcją, którą zechcemy wprowadzić już po zatwierdzeniu określonych działań, zmusza agencję do dodatkowej pracy. Konsekwencją jest wówczas poniesienie dodatkowych opłat.