Archiwum kategorii ‘portale społecznościowe’

7.04
2011

Wzmocnij swój wizerunek – stwórz serwis społecznościowy!

Tagi: , , , ,

Portale społecznościowe to obecnie nie tylko miejsce rozrywki i wspólnych spotkań internautów, przede wszystkim stanowią one doskonałe narzędzie wizerunkowe i marketingowe. Zamieszczane tutaj reklamy docierają dokładnie do wyznaczonej grupy docelowej, a profile stworzone przez firmy dają większe szanse na lepszą komunikację z odbiorcami. Rozwiązanie to stało się obecnie na tyle popularne, że wykorzystuje je większość przedsiębiorstw. Jednak wciąż pojawiają się nowe opcje, z których warto skorzystać.

1.03
2011

Ruszył portal społecznościowy łowców karpi

Tagi: ,

Portal Karpmax.pl to miejsce gdzie można sprawdzić, czy 40 kg rekord świata został pobity, nadal jest aktualny.czy 35 kg rekord Polski

Wędkarstwo karpiowe jest najszybciej rozwijającą się gałęzią wędkarstwa na świecie. 20 lat temu wyszło z Anglii i rozprzestrzeniło we wszystkich krajach, w których żyje karp. Jest to mobilny sposób spędzania wolnego czasu, typu outdoor and survival, polegający na wielodniowych wyprawach pod namioty, czasami w ekstremalnych warunkach i w każdej porze roku, w poszukiwaniu okazów karpia. Charakterystyczna dla nowoczesnego wędkarstwa karpiowego jest ekologiczna zasada catch & release, czyli złów i wypuść.

21.02
2011

Znajdź pracę przez internet

Tagi: , , , , , , , ,

Obecnie, w dobie dominacji internetu nad innymi mediami, niemal wszystkie nasze sprawy załatwiamy za pośrednictwem sieci. Płacenie rachunków, edukacja, życie towarzyskie – nasze życie coraz częściej prowadzimy drogą wirtualną. Jednym z najbardziej popularnych trendów jest również poszukiwanie pracy przez internet. Stało się ono na tyle powszechne, że powstało wiele serwisów ułatwiających proces wyszukiwania ogłoszeń o pracę, a nawet rekrutacji.

15.10
2010

Modele biznesowe portali społecznościowych

Tagi: , , ,

Tworząc portal społecznościowy, należy dokładnie zaplanować wszystkie działania. Oprócz omówienia kwestii jego roli, wyglądu oraz funkcjonalności, koniecznie jest ustalenie planu biznesowego. Dzięki już na samym początku będziemy mieli wyznaczone źródło dochodów portalu. Niepodważalny warunek stanowi tutaj skupienie się na grupie docelowej, czyli naszych przyszłych użytkownikach i wytypowanie ich potrzeb oraz zainteresowań. Pozwoli nam to określić, co stanowi dla nich największą motywację. Wówczas będziemy mogli zdecydować, jaka forma pozyskiwania dochodów przyniesie nam największe korzyści i wybrać odpowiedni model biznesowy. Jest ich kilka rodzajów, aby dobrać właściwy, konieczne jest rozpatrzenie ich wad i zalet.

Model reklamowy

Najczęstszym źródłem dochodów portali społecznościowych są reklamy. Dana firma płaci właścicielom serwisu za udostępnienie miejsca na reklamę. Dzięki temu, że zostanie ona wyświetlona większej grupie odbiorców, w tym przypadku użytkownikom, ma szansę wzbudzić ich zainteresowanie. Jeśli nasz serwis jest poświęcony konkretnej tematyce, możemy na nim zamieszczać reklamy z nią związane. Kolejną opcją są reklamy kontekstowe bazujące na danych użytkowników, co pozwala na skierowanie ich tylko do zainteresowanych. Innym rodzajem jest reklama personalizowana, która wizualizuje użytkownikom realizację ich potrzeb (np. prezentuje kartę kredytową ze zdjęciem osoby pozyskanym z galerii jego profilu).

7.10
2010

SEO PR – synergia słowa i nowoczesnej technologii

Tagi: , , , , ,

Obecnie każda firma dbająca o swój wizerunek posiada własną witrynę internetową. Jednak, by odniosła sukces, stała się zauważalna i nie utonęła w morzu innych, konieczne jest podjęcie dodatkowych działań. Ponieważ internauci poszukujący informacji, najczęściej korzystają z przeglądarek internetowych, ważne jest, by nasza strona znajdowała się na wysokiej pozycji. Aby to osiągnąć, najlepiej wykorzystać SEO PR. Dzięki takim narzędziom każde przedsiębiorstwo zyskuje możliwość na stworzenie pomostu w komunikacji pomiędzy nim a jego otoczeniem.

Co to jest SEO PR?

SEO PR to połączenie zabiegów z zakresu Public Relations oraz działań SEO (czyli search engine optimization), które mają na celu pozycjonowanie stron WWW, m.in. poprzez nasycenie ich treści słowami kluczowymi. Dzięki takim frazom roboty wyszukiwarek internetowych klasyfikują daną witrynę na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Upraszczając, możemy powiedzieć, że SEO PR polega na odpowiednim konstruowaniu tekstów PR. Jednak całość działań nie ogranicza się jedynie do słów kluczy. Wszystkie materiały muszą być bowiem jak najlepszej jakości, z racji tego, że kieruje się do różnych odbiorców, głównie dziennikarzy oraz klientów firmy.

31.08
2010

Finansowanie stworzenia portalu internetowego – Działanie 8.1

Tagi: , , , ,

Jeśli posiadasz niewielką firmę, która zajmuje się świadczeniem usług internetowych i chciałbyś podnieść swoją rangę na rynku internetowym, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (dzięki funduszom z Unii Europejskiej) oferuje Ci szansę na urzeczywistnienie swoich planów. Warunkiem jest przedstawienie projektu innowacyjnej e-usługi. Jeżeli masz pomysł na oryginalne, dotąd niewykorzystane, rozwiązanie jak, np. portal internetowy o unikalnej tematyce, [...]

22.06
2010

Rola serwisów społecznościowych w życiu człowieka

Tagi: ,

Gdyby kiedyś, w dawnych czasach ktoś nam powiedział, że będziemy mogli prowadzić życie towarzyskie nie ruszając się z domu i nie widząc drugiej osoby, nie uwierzylibyśmy. Obecnie kontaktowanie się ze znajomymi za pośrednictwem internetu jest równie, o ile nie bardziej, popularne co spotkania twarzą w twarz. Zawdzięczamy to przede wszystkim portalom społecznościowym. Teraz prawie każdy posiada swoje konto na Facebooku czy Naszej-klasie. Serwisy tego rodzaju nieustannie się rozwijają, odpowiadając na kolejne potrzeby człowieka. Powstają coraz to nowsze portale, w których nie tylko poznamy nowych ludzi lub spotkamy się ze znajomymi, ale również posłuchamy ulubionej muzyki, rozwiniemy hobby, a nawet pójdziemy na randkę.

Dla każdego coś dobrego

Dlaczego portale społecznościowe cieszą się tak dużą popularnością? Ponieważ odpowiadają na potrzeby użytkowników. Szybki kontakt, możliwość prowadzenia dyskusji i utrzymywanie kontaktu ze znajomymi to nie tylko potrzeba młodych ludzi. Niezależnie od wieku doceniamy wygodę tego rozwiązania. Każdy ma szansę poszerzyć swoje zainteresowania, odnaleźć grupę ludzi podzielających te same opinie na konkretny temat. Zaletą serwisów społecznościowych jest również oszczędność czasowa. Bez względu na miejsce, w którym się znajdujemy, mając dostęp do internetu, możemy w każdej chwili znaleźć się wśród wybranych przez nas ludzi czy posłuchać ulubionej muzyki. To wszystko wpływa na zrzeszanie się coraz większej liczby użytkowników wokół danego serwisu.

1.06
2010

Tworzenie serwisu społecznościowego przez agencję interaktywną

Tagi: , , , ,

Planowanie stworzenia serwisu społecznościowego powinniśmy rozpocząć od znalezienia odpowiedniego realizatora naszego projektu. Świadczeniem tego typu usług zajmują się głównie agencje interaktywne. Obecnie jest ich na rynku bardzo wiele, jednak zanim zdecydujemy się na którąś z nich, powinniśmy dokładnie przeanalizować jej działalność.

Etap I – rekonesans

Rozeznanie w ofertach różnych agencji interaktywnych należałoby zacząć od dokładnego zapoznania się z ich wcześniejszymi pracami. Na tej podstawie będzie nam łatwiej ocenić czy dana firma rzetelnie wykona powierzone jej zlecenie i spełni nasze oczekiwania. Warto również zorientować się jak sprawdzają się poprzednie realizacje. W przypadku portali społecznościowych wyznacznikiem będą opinie użytkowników.

Etap II – ustalenie budżetu

Kiedy wybierzemy już najbardziej odpowiadającą nam agencję interaktywną rozmowy powinniśmy zacząć od ustalenia budżetu. W tej kwestii warto zwrócić uwagę na to czy firma ma w swojej ofercie różne opcje płatności za wykonanie serwisu. Obecnie istnieje możliwość ratalnego opłacania wykonywanych usług. Przykładowo: wraz wprowadzeniem kolejnej funkcjonalności wpłacana jest kolejna transza. Jest to wygodne dla każdego klienta, któremu trudniej byłoby zapłacić z góry większą kwotę. Zaletą tego rozwiązania jest także możliwość obserwowania na bieżąco wszystkich efektów, dzięki czemu ocenimy, które elementy są najefektywniejsze oraz jakie jeszcze warto wprowadzić.

Etap III – podpisanie umowy

Po ustaleniu w jaki sposób chcemy mieć realizowany projekt, możemy przystąpić do podpisania umowy. Wówczas powinniśmy dokładnie ustalić jakie działania będą wchodziły w zakres realizacji. Istotne jest określenie, których konkretnie usług oczekujemy. Podstawowe trzy elementy wykonywane przy tworzeniu serwisów społecznościowych to grafika, system oraz serwis (gwarancja i opieka na portalem).

15.05
2010

Jak zaplanować serwis społecznościowy

Tagi: , , , ,

Internet obecnie jest jednym z dominujących mediów. Oprócz tego, że stanowi najszybsze źródło informacji, jest dla nas również przestrzenią życiową. Tutaj nawiązujemy nowe znajomości, utrzymujemy kontakt z bliskimi, prowadzimy dyskusje, korespondujemy oraz szukamy porady. Umożliwiają nam to głównie serwisy społecznościowe, których popularność ciągle wzrasta. Dzięki nim, nie ruszając się z domu, możemy brać aktywny udział w życiu towarzyskim i nie tylko. Wciąż pojawiają się nowe rodzaje tego typu serwisów, przynosząc duże korzyści ich twórcom. Jak zatem zaplanować stworzenie efektywnego portalu?

ZRÓB DOBRY RESEARCH

Kluczową kwestią przy planowaniu tworzenia serwisu społecznościowego jest rozważenie do jakiej grupy docelowej się kierujemy. Każdy tego rodzaju portal zwraca się do określonego grona odbiorców, które ma stać się jego społecznością. Istnieją dwa typy takich serwisów: otwarte i zamknięte.
Z pierwszego typu może korzystać bez ograniczeń każdy internauta, który się zarejestruje. Drugi z kolei jest dostępny tylko dla wybranych osób, jak np. pracownicy konkretnej firmy, ludzie należący do danej organizacji lub wszyscy należący do grupy założonej przez jednego użytkownika. Możliwość dołączenia warunkuje tutaj otrzymanie zaproszenia od posiadacza konta na portalu.