Archiwum kategorii ‘formy promocji w internecie’

7.04
2011

Wzmocnij swój wizerunek – stwórz serwis społecznościowy!

Tagi: , , , ,

Portale społecznościowe to obecnie nie tylko miejsce rozrywki i wspólnych spotkań internautów, przede wszystkim stanowią one doskonałe narzędzie wizerunkowe i marketingowe. Zamieszczane tutaj reklamy docierają dokładnie do wyznaczonej grupy docelowej, a profile stworzone przez firmy dają większe szanse na lepszą komunikację z odbiorcami. Rozwiązanie to stało się obecnie na tyle popularne, że wykorzystuje je większość przedsiębiorstw. Jednak wciąż pojawiają się nowe opcje, z których warto skorzystać.

7.12
2010

“Nakarm psa” – akcja charytatywna skuteczną kampanią wizerunkową

Tagi: , , , , , , ,

Budowanie pozytywnego wizerunku w internecie wymaga znajomości specyfiki jego funkcjonowania oraz wykorzystania odpowiednich narzędzi. Ponieważ każda kampania internetowa jest skierowana do użytkowników sieci, podczas jej planowania, warto rozważyć, jakiego rodzaju akcje przyciągną ich uwagę. Największym zainteresowaniem cieszą się konkursy internetowe oraz wszelkiego rodzaju przedsięwzięcia charytatywne.

Jako przykład ich zastosowania może posłużyć akcja zorganizowana przez serwis Szerlok.pl. Jej zasady polegają na zaangażowaniu internautów w pomoc dla schroniska dla zwierząt. Ogłaszając się na swojej stronie głównej oraz na portalu społecznościowym Facebook, zachęca użytkowników sieci do wejścia na swoją witrynę i wybrania psa spośród wymienionych na stronie, a następnie kliknięcia w jego zdjęcie. Po zebraniu odpowiedniej liczby głosów-klinknięć, Szerlok.pl wysyła zwierzęciu paczkę z karmą.

7.10
2010

SEO PR – synergia słowa i nowoczesnej technologii

Tagi: , , , , ,

Obecnie każda firma dbająca o swój wizerunek posiada własną witrynę internetową. Jednak, by odniosła sukces, stała się zauważalna i nie utonęła w morzu innych, konieczne jest podjęcie dodatkowych działań. Ponieważ internauci poszukujący informacji, najczęściej korzystają z przeglądarek internetowych, ważne jest, by nasza strona znajdowała się na wysokiej pozycji. Aby to osiągnąć, najlepiej wykorzystać SEO PR. Dzięki takim narzędziom każde przedsiębiorstwo zyskuje możliwość na stworzenie pomostu w komunikacji pomiędzy nim a jego otoczeniem.

Co to jest SEO PR?

SEO PR to połączenie zabiegów z zakresu Public Relations oraz działań SEO (czyli search engine optimization), które mają na celu pozycjonowanie stron WWW, m.in. poprzez nasycenie ich treści słowami kluczowymi. Dzięki takim frazom roboty wyszukiwarek internetowych klasyfikują daną witrynę na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Upraszczając, możemy powiedzieć, że SEO PR polega na odpowiednim konstruowaniu tekstów PR. Jednak całość działań nie ogranicza się jedynie do słów kluczy. Wszystkie materiały muszą być bowiem jak najlepszej jakości, z racji tego, że kieruje się do różnych odbiorców, głównie dziennikarzy oraz klientów firmy.

25.08
2010

Płatna reklama w serwisie Facebook

Tagi: , , , ,

Rosnąca popularność serwisu Facebook oraz ogromne liczby korzystających z niego użytkowników, sprawiają, że jest to idealne miejsce na przeprowadzenie akcji marketingowych. Dzięki temu mamy szansę dotrzeć do szerszego grona odbiorców i to mniejszym kosztem. Jeśli zdecydujemy się na taką formę promocji, mamy do dyspozycji trzy rodzaje płatnej reklamy: Social Ads, Engagement Ads oraz standardowe reklamy bannerowe.

Social Ads

Najbardziej powszechną formą reklamy na Facebooku jest Social Ads. Jedną z największych zalet tej opcji stanowi możliwość wytypowania grupy docelowej na podstawie wyznaczonych przez nas kryteriów. Przykładowo, jeśli nasza kampania reklamowa kieruje się do osób uwielbiających podróże, możemy zwrócić się bezpośrednio do tych użytkowników, którzy mają zaznaczone takie preferencje w swoich profilach. Możemy również zawężyć wybraną grupę odbiorców do użytkowników mieszkających w konkretnym kraju ( przypadku niektórych państw nawet w województwa i miasta). Dodatkowo każdy, kto posiada swoje konto na Facebooku i jest również administratorem stron, twórcą aplikacji lub założycielem wydarzeń ma także opcję targetowania użytkowników korzystających właśnie z tych usług.

24.08
2010

Facebook szansą na wzmocnienie wizerunku Twojej firmy

Tagi: , , , , ,

Obecnie Facebook stanowi jedną z najczęściej odwiedzanych witryn internetowych, co sprawia, że króluje wśród wszystkich portali społecznościowych. Ponieważ serwis ten nieprzerwanie zrzesza ogromne liczby użytkowników (których znaczna większość spędza na serwisie wiele godzin tygodniowo), przyciągnął również uwagę specjalistów od marketingu.
W dobie dominacji internetu nad innymi mediami, wiele przedsiębiorstw korzysta z możliwości stworzenia konta na Facebooku. Zapewnia im to sporo korzyści związanych z kreowaniem marki. To wielka szansa na wzmocnienie wizerunku firmy, ponieważ umożliwia jej bezpośrednią interakcję z jej odbiorcami.

Dlaczego warto założyć stronę firmy na Facebooku?

Korzyści z założenie firmowego konta na Facebooku jest wiele. Przede wszystkim to świetna okazja dla wszystkich przedsiębiorstw, które chcą zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Dołączenie do portalowej społeczności daje nam również szansę na dokładniejsze zapoznanie się potrzebami oraz upodobaniami użytkowników. Kolejnym plusem posiadania konta na FB jest możliwość bezpośredniego kontaktu z naszymi odbiorcami, który pozwala nam na szczegółowe poznanie ich opinii odnośnie naszych usług lub produktów. Wzmacnia to także więź pomiędzy użytkownikami a marką.

22.07
2010

Podaj dalej, czyli marketing wirusowy w internecie

Tagi: , , ,

Obecnie udana promocja produktu w internecie to duże wyzwanie. Internauci są coraz bardziej znudzeni reklamami, a zainteresowanie ich informacjami zamieszczonymi na wyskakującym bannerze, graniczy z cudem. Jak więc znaleźć właściwą drogę do potencjalnego odbiorcy? Przede wszystkim należy pamiętać, że ludzi pociąga wszystko co niestandardowe. Reklama powinna się zatem wyróżniać koncepcją, treścią oraz formą. Poszukując korzystnego rozwiązania, możemy zdecydować się na marketing wirusowy.

Kilka słów o tym jak działa marketing wirusowy

Marketing wirusowy to rodzaj działań promocyjnych, który jest najbardziej zależny od zaangażowania jego odbiorców. Polega on na rozpowszechnianiu reklam w postaci filmów, gier lub plików muzycznych promujących konkretny produkt. Ich koncepcja wyraża się w wykorzystywaniu niekonwencjonalnych motywów, które przyciągną uwagę odbiorców. Zainteresowani przesłanymi mailami przekazują je swoim znajomym. Dlatego właśnie ten rodzaj działań marketingowych nazywa się wirusowym. Im śmieszniejszy, straszniejszy czy bardziej szokujący będzie wykreowany przez nas materiał, tym większe są szanse na zyskanie popularności i osiągnięcie sukcesu.

Warunki sukcesu

Aby marketing wirusowy przyniósł nam spodziewane rezultaty, konieczne jest spełnienie odpowiednich warunków. Po pierwsze musimy pamiętać, że podstawową zasadą przygotowywania jakiegokolwiek materiału marketingowego jest wyznaczenie grupy docelowej. Bez tego cała kampania zakończy się fiaskiem. Zgodnie z jej zainteresowaniami i wymaganiami będziemy tworzyć nasz materiał. Konieczne jest stworzenie koncepcji, która wyróżni nas na tle konkurencji. Nasz pomysł powinien być niekonwencjonalny. W przypadku marketingu wirusowego możemy pozwolić sobie również na większą spontaniczność niż w reklamach telewizyjnych czy radiowych. Dodatkowo mamy również szeroki wybór narzędzi, za pośrednictwem których nasza marka będzie rozpowszechniana.