Wpisy otagowane ‘społeczność’

7.04
2011

Wzmocnij swój wizerunek – stwórz serwis społecznościowy!

Tagi: , , , ,

Portale społecznościowe to obecnie nie tylko miejsce rozrywki i wspólnych spotkań internautów, przede wszystkim stanowią one doskonałe narzędzie wizerunkowe i marketingowe. Zamieszczane tutaj reklamy docierają dokładnie do wyznaczonej grupy docelowej, a profile stworzone przez firmy dają większe szanse na lepszą komunikację z odbiorcami. Rozwiązanie to stało się obecnie na tyle popularne, że wykorzystuje je większość przedsiębiorstw. Jednak wciąż pojawiają się nowe opcje, z których warto skorzystać.

6.04
2011

Niekrytykrytyk.com – nowe odkrycie internetu

Tagi: , , , , , ,

Przyglądając się dwóm największym źródłom rozrywki, jakimi są Facebook oraz You Tube, możemy stwierdzić, że świat przybiera coraz bardziej karykaturalne kształty. Wśród tandety, fascynacji wątpliwymi talentami i śmietnikowego humoru można jednak wyłonić perełki… O tym, jak bez marketingowego wsparcia może się narodzić gwiazda, świadczy przykład jednego z najsłynniejszych polskich bloggerów.

1.03
2011

Ruszył portal społecznościowy łowców karpi

Tagi: ,

Portal Karpmax.pl to miejsce gdzie można sprawdzić, czy 40 kg rekord świata został pobity, nadal jest aktualny.czy 35 kg rekord Polski

Wędkarstwo karpiowe jest najszybciej rozwijającą się gałęzią wędkarstwa na świecie. 20 lat temu wyszło z Anglii i rozprzestrzeniło we wszystkich krajach, w których żyje karp. Jest to mobilny sposób spędzania wolnego czasu, typu outdoor and survival, polegający na wielodniowych wyprawach pod namioty, czasami w ekstremalnych warunkach i w każdej porze roku, w poszukiwaniu okazów karpia. Charakterystyczna dla nowoczesnego wędkarstwa karpiowego jest ekologiczna zasada catch & release, czyli złów i wypuść.

21.02
2011

Znajdź pracę przez internet

Tagi: , , , , , , , ,

Obecnie, w dobie dominacji internetu nad innymi mediami, niemal wszystkie nasze sprawy załatwiamy za pośrednictwem sieci. Płacenie rachunków, edukacja, życie towarzyskie – nasze życie coraz częściej prowadzimy drogą wirtualną. Jednym z najbardziej popularnych trendów jest również poszukiwanie pracy przez internet. Stało się ono na tyle powszechne, że powstało wiele serwisów ułatwiających proces wyszukiwania ogłoszeń o pracę, a nawet rekrutacji.

7.12
2010

“Nakarm psa” – akcja charytatywna skuteczną kampanią wizerunkową

Tagi: , , , , , , ,

Budowanie pozytywnego wizerunku w internecie wymaga znajomości specyfiki jego funkcjonowania oraz wykorzystania odpowiednich narzędzi. Ponieważ każda kampania internetowa jest skierowana do użytkowników sieci, podczas jej planowania, warto rozważyć, jakiego rodzaju akcje przyciągną ich uwagę. Największym zainteresowaniem cieszą się konkursy internetowe oraz wszelkiego rodzaju przedsięwzięcia charytatywne.

Jako przykład ich zastosowania może posłużyć akcja zorganizowana przez serwis Szerlok.pl. Jej zasady polegają na zaangażowaniu internautów w pomoc dla schroniska dla zwierząt. Ogłaszając się na swojej stronie głównej oraz na portalu społecznościowym Facebook, zachęca użytkowników sieci do wejścia na swoją witrynę i wybrania psa spośród wymienionych na stronie, a następnie kliknięcia w jego zdjęcie. Po zebraniu odpowiedniej liczby głosów-klinknięć, Szerlok.pl wysyła zwierzęciu paczkę z karmą.

25.11
2010

Efektywny debiut Slimeo.pl

Tagi: , , , ,

Slimeo.pl to portal społecznościowy, który całkiem niedawno miał swoją premierę w internecie. Debiut ten odbił się w sieci szerokim echem. Serwis przeznaczony dla osób pragnących zdrowo i skutecznie schudnąć oraz prowadzić zdrowy tryb życia, został nie tylko dostrzeżony przez internautów, ale również przez branżowych dziennikarzy.
Portal Bankier.pl określił Slimeo.pl „młodym wilkiem e-biznesu” i umieścił wśród sześciu najciekawszych debiutów. Z kolei serwis MamBiznes.pl poświęcił mu cały artykuł. Takie wyróżnienie cieszy zarówno właścicieli strony, jak i wykonawców czuwających nad jej rozwojem, agencję interaktywną Desnet.

15.10
2010

Modele biznesowe portali społecznościowych

Tagi: , , ,

Tworząc portal społecznościowy, należy dokładnie zaplanować wszystkie działania. Oprócz omówienia kwestii jego roli, wyglądu oraz funkcjonalności, koniecznie jest ustalenie planu biznesowego. Dzięki już na samym początku będziemy mieli wyznaczone źródło dochodów portalu. Niepodważalny warunek stanowi tutaj skupienie się na grupie docelowej, czyli naszych przyszłych użytkownikach i wytypowanie ich potrzeb oraz zainteresowań. Pozwoli nam to określić, co stanowi dla nich największą motywację. Wówczas będziemy mogli zdecydować, jaka forma pozyskiwania dochodów przyniesie nam największe korzyści i wybrać odpowiedni model biznesowy. Jest ich kilka rodzajów, aby dobrać właściwy, konieczne jest rozpatrzenie ich wad i zalet.

Model reklamowy

Najczęstszym źródłem dochodów portali społecznościowych są reklamy. Dana firma płaci właścicielom serwisu za udostępnienie miejsca na reklamę. Dzięki temu, że zostanie ona wyświetlona większej grupie odbiorców, w tym przypadku użytkownikom, ma szansę wzbudzić ich zainteresowanie. Jeśli nasz serwis jest poświęcony konkretnej tematyce, możemy na nim zamieszczać reklamy z nią związane. Kolejną opcją są reklamy kontekstowe bazujące na danych użytkowników, co pozwala na skierowanie ich tylko do zainteresowanych. Innym rodzajem jest reklama personalizowana, która wizualizuje użytkownikom realizację ich potrzeb (np. prezentuje kartę kredytową ze zdjęciem osoby pozyskanym z galerii jego profilu).

24.08
2010

Facebook szansą na wzmocnienie wizerunku Twojej firmy

Tagi: , , , , ,

Obecnie Facebook stanowi jedną z najczęściej odwiedzanych witryn internetowych, co sprawia, że króluje wśród wszystkich portali społecznościowych. Ponieważ serwis ten nieprzerwanie zrzesza ogromne liczby użytkowników (których znaczna większość spędza na serwisie wiele godzin tygodniowo), przyciągnął również uwagę specjalistów od marketingu.
W dobie dominacji internetu nad innymi mediami, wiele przedsiębiorstw korzysta z możliwości stworzenia konta na Facebooku. Zapewnia im to sporo korzyści związanych z kreowaniem marki. To wielka szansa na wzmocnienie wizerunku firmy, ponieważ umożliwia jej bezpośrednią interakcję z jej odbiorcami.

Dlaczego warto założyć stronę firmy na Facebooku?

Korzyści z założenie firmowego konta na Facebooku jest wiele. Przede wszystkim to świetna okazja dla wszystkich przedsiębiorstw, które chcą zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Dołączenie do portalowej społeczności daje nam również szansę na dokładniejsze zapoznanie się potrzebami oraz upodobaniami użytkowników. Kolejnym plusem posiadania konta na FB jest możliwość bezpośredniego kontaktu z naszymi odbiorcami, który pozwala nam na szczegółowe poznanie ich opinii odnośnie naszych usług lub produktów. Wzmacnia to także więź pomiędzy użytkownikami a marką.

22.06
2010

Rola serwisów społecznościowych w życiu człowieka

Tagi: ,

Gdyby kiedyś, w dawnych czasach ktoś nam powiedział, że będziemy mogli prowadzić życie towarzyskie nie ruszając się z domu i nie widząc drugiej osoby, nie uwierzylibyśmy. Obecnie kontaktowanie się ze znajomymi za pośrednictwem internetu jest równie, o ile nie bardziej, popularne co spotkania twarzą w twarz. Zawdzięczamy to przede wszystkim portalom społecznościowym. Teraz prawie każdy posiada swoje konto na Facebooku czy Naszej-klasie. Serwisy tego rodzaju nieustannie się rozwijają, odpowiadając na kolejne potrzeby człowieka. Powstają coraz to nowsze portale, w których nie tylko poznamy nowych ludzi lub spotkamy się ze znajomymi, ale również posłuchamy ulubionej muzyki, rozwiniemy hobby, a nawet pójdziemy na randkę.

Dla każdego coś dobrego

Dlaczego portale społecznościowe cieszą się tak dużą popularnością? Ponieważ odpowiadają na potrzeby użytkowników. Szybki kontakt, możliwość prowadzenia dyskusji i utrzymywanie kontaktu ze znajomymi to nie tylko potrzeba młodych ludzi. Niezależnie od wieku doceniamy wygodę tego rozwiązania. Każdy ma szansę poszerzyć swoje zainteresowania, odnaleźć grupę ludzi podzielających te same opinie na konkretny temat. Zaletą serwisów społecznościowych jest również oszczędność czasowa. Bez względu na miejsce, w którym się znajdujemy, mając dostęp do internetu, możemy w każdej chwili znaleźć się wśród wybranych przez nas ludzi czy posłuchać ulubionej muzyki. To wszystko wpływa na zrzeszanie się coraz większej liczby użytkowników wokół danego serwisu.

1.06
2010

Tworzenie serwisu społecznościowego przez agencję interaktywną

Tagi: , , , ,

Planowanie stworzenia serwisu społecznościowego powinniśmy rozpocząć od znalezienia odpowiedniego realizatora naszego projektu. Świadczeniem tego typu usług zajmują się głównie agencje interaktywne. Obecnie jest ich na rynku bardzo wiele, jednak zanim zdecydujemy się na którąś z nich, powinniśmy dokładnie przeanalizować jej działalność.

Etap I – rekonesans

Rozeznanie w ofertach różnych agencji interaktywnych należałoby zacząć od dokładnego zapoznania się z ich wcześniejszymi pracami. Na tej podstawie będzie nam łatwiej ocenić czy dana firma rzetelnie wykona powierzone jej zlecenie i spełni nasze oczekiwania. Warto również zorientować się jak sprawdzają się poprzednie realizacje. W przypadku portali społecznościowych wyznacznikiem będą opinie użytkowników.

Etap II – ustalenie budżetu

Kiedy wybierzemy już najbardziej odpowiadającą nam agencję interaktywną rozmowy powinniśmy zacząć od ustalenia budżetu. W tej kwestii warto zwrócić uwagę na to czy firma ma w swojej ofercie różne opcje płatności za wykonanie serwisu. Obecnie istnieje możliwość ratalnego opłacania wykonywanych usług. Przykładowo: wraz wprowadzeniem kolejnej funkcjonalności wpłacana jest kolejna transza. Jest to wygodne dla każdego klienta, któremu trudniej byłoby zapłacić z góry większą kwotę. Zaletą tego rozwiązania jest także możliwość obserwowania na bieżąco wszystkich efektów, dzięki czemu ocenimy, które elementy są najefektywniejsze oraz jakie jeszcze warto wprowadzić.

Etap III – podpisanie umowy

Po ustaleniu w jaki sposób chcemy mieć realizowany projekt, możemy przystąpić do podpisania umowy. Wówczas powinniśmy dokładnie ustalić jakie działania będą wchodziły w zakres realizacji. Istotne jest określenie, których konkretnie usług oczekujemy. Podstawowe trzy elementy wykonywane przy tworzeniu serwisów społecznościowych to grafika, system oraz serwis (gwarancja i opieka na portalem).