Wpisy otagowane ‘projektowanie’

16.01
2011

Owocny początek nowego roku 2011

Tagi: , , , ,

Właśnie rozpoczął się nowy rok, a wraz z nim nowe wyzwania. Na początku stycznia nawiązaliśmy współpracę z agencją interaktywną Maciaszczyk Interaktywny, stanowiącą część Agencji Reklamowej Maciaszczyk, która zajmuje się projektami w internecie. Wspólnie udało nam się stworzyć już dwie realizacje i mamy nadzieję, że nasza współpraca zaowocuje kolejnymi ciekawymi projektami.

Do tej pory efektywnie współdziałamy już z agencją artflash interactive oraz z norweską agencją creomedia. Stale działamy jako wykonawca lub podwykonawca, zajmując się kompleksowym tworzeniem stron WWW oraz serwisów internetowych. Dokładamy wszelkich starań, aby precyzyjnie wykonać każdy etap realizacji od przygotowywania szaty graficznej, przez kreatywny copywriting, aż po pełne oprogramowanie, zgodne z najwyższymi standardami internetu. Dbamy również o odpowiednie pozycjonowanie tworzonych przez nas witryn internetowych, zajmując się kompleksowymi działaniami SEO.

15.10
2010

Modele biznesowe portali społecznościowych

Tagi: , , ,

Tworząc portal społecznościowy, należy dokładnie zaplanować wszystkie działania. Oprócz omówienia kwestii jego roli, wyglądu oraz funkcjonalności, koniecznie jest ustalenie planu biznesowego. Dzięki już na samym początku będziemy mieli wyznaczone źródło dochodów portalu. Niepodważalny warunek stanowi tutaj skupienie się na grupie docelowej, czyli naszych przyszłych użytkownikach i wytypowanie ich potrzeb oraz zainteresowań. Pozwoli nam to określić, co stanowi dla nich największą motywację. Wówczas będziemy mogli zdecydować, jaka forma pozyskiwania dochodów przyniesie nam największe korzyści i wybrać odpowiedni model biznesowy. Jest ich kilka rodzajów, aby dobrać właściwy, konieczne jest rozpatrzenie ich wad i zalet.

Model reklamowy

Najczęstszym źródłem dochodów portali społecznościowych są reklamy. Dana firma płaci właścicielom serwisu za udostępnienie miejsca na reklamę. Dzięki temu, że zostanie ona wyświetlona większej grupie odbiorców, w tym przypadku użytkownikom, ma szansę wzbudzić ich zainteresowanie. Jeśli nasz serwis jest poświęcony konkretnej tematyce, możemy na nim zamieszczać reklamy z nią związane. Kolejną opcją są reklamy kontekstowe bazujące na danych użytkowników, co pozwala na skierowanie ich tylko do zainteresowanych. Innym rodzajem jest reklama personalizowana, która wizualizuje użytkownikom realizację ich potrzeb (np. prezentuje kartę kredytową ze zdjęciem osoby pozyskanym z galerii jego profilu).

31.08
2010

Finansowanie stworzenia portalu internetowego – Działanie 8.1

Tagi: , , , ,

Jeśli posiadasz niewielką firmę, która zajmuje się świadczeniem usług internetowych i chciałbyś podnieść swoją rangę na rynku internetowym, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (dzięki funduszom z Unii Europejskiej) oferuje Ci szansę na urzeczywistnienie swoich planów. Warunkiem jest przedstawienie projektu innowacyjnej e-usługi. Jeżeli masz pomysł na oryginalne, dotąd niewykorzystane, rozwiązanie jak, np. portal internetowy o unikalnej tematyce, [...]

1.06
2010

Tworzenie serwisu społecznościowego przez agencję interaktywną

Tagi: , , , ,

Planowanie stworzenia serwisu społecznościowego powinniśmy rozpocząć od znalezienia odpowiedniego realizatora naszego projektu. Świadczeniem tego typu usług zajmują się głównie agencje interaktywne. Obecnie jest ich na rynku bardzo wiele, jednak zanim zdecydujemy się na którąś z nich, powinniśmy dokładnie przeanalizować jej działalność.

Etap I – rekonesans

Rozeznanie w ofertach różnych agencji interaktywnych należałoby zacząć od dokładnego zapoznania się z ich wcześniejszymi pracami. Na tej podstawie będzie nam łatwiej ocenić czy dana firma rzetelnie wykona powierzone jej zlecenie i spełni nasze oczekiwania. Warto również zorientować się jak sprawdzają się poprzednie realizacje. W przypadku portali społecznościowych wyznacznikiem będą opinie użytkowników.

Etap II – ustalenie budżetu

Kiedy wybierzemy już najbardziej odpowiadającą nam agencję interaktywną rozmowy powinniśmy zacząć od ustalenia budżetu. W tej kwestii warto zwrócić uwagę na to czy firma ma w swojej ofercie różne opcje płatności za wykonanie serwisu. Obecnie istnieje możliwość ratalnego opłacania wykonywanych usług. Przykładowo: wraz wprowadzeniem kolejnej funkcjonalności wpłacana jest kolejna transza. Jest to wygodne dla każdego klienta, któremu trudniej byłoby zapłacić z góry większą kwotę. Zaletą tego rozwiązania jest także możliwość obserwowania na bieżąco wszystkich efektów, dzięki czemu ocenimy, które elementy są najefektywniejsze oraz jakie jeszcze warto wprowadzić.

Etap III – podpisanie umowy

Po ustaleniu w jaki sposób chcemy mieć realizowany projekt, możemy przystąpić do podpisania umowy. Wówczas powinniśmy dokładnie ustalić jakie działania będą wchodziły w zakres realizacji. Istotne jest określenie, których konkretnie usług oczekujemy. Podstawowe trzy elementy wykonywane przy tworzeniu serwisów społecznościowych to grafika, system oraz serwis (gwarancja i opieka na portalem).

15.05
2010

Jak zaplanować serwis społecznościowy

Tagi: , , , ,

Internet obecnie jest jednym z dominujących mediów. Oprócz tego, że stanowi najszybsze źródło informacji, jest dla nas również przestrzenią życiową. Tutaj nawiązujemy nowe znajomości, utrzymujemy kontakt z bliskimi, prowadzimy dyskusje, korespondujemy oraz szukamy porady. Umożliwiają nam to głównie serwisy społecznościowe, których popularność ciągle wzrasta. Dzięki nim, nie ruszając się z domu, możemy brać aktywny udział w życiu towarzyskim i nie tylko. Wciąż pojawiają się nowe rodzaje tego typu serwisów, przynosząc duże korzyści ich twórcom. Jak zatem zaplanować stworzenie efektywnego portalu?

ZRÓB DOBRY RESEARCH

Kluczową kwestią przy planowaniu tworzenia serwisu społecznościowego jest rozważenie do jakiej grupy docelowej się kierujemy. Każdy tego rodzaju portal zwraca się do określonego grona odbiorców, które ma stać się jego społecznością. Istnieją dwa typy takich serwisów: otwarte i zamknięte.
Z pierwszego typu może korzystać bez ograniczeń każdy internauta, który się zarejestruje. Drugi z kolei jest dostępny tylko dla wybranych osób, jak np. pracownicy konkretnej firmy, ludzie należący do danej organizacji lub wszyscy należący do grupy założonej przez jednego użytkownika. Możliwość dołączenia warunkuje tutaj otrzymanie zaproszenia od posiadacza konta na portalu.