7.12
2010

“Nakarm psa” – akcja charytatywna skuteczną kampanią wizerunkową

Tagi: , , , , , , ,

Budowanie pozytywnego wizerunku w internecie wymaga znajomości specyfiki jego funkcjonowania oraz wykorzystania odpowiednich narzędzi. Ponieważ każda kampania internetowa jest skierowana do użytkowników sieci, podczas jej planowania, warto rozważyć, jakiego rodzaju akcje przyciągną ich uwagę. Największym zainteresowaniem cieszą się konkursy internetowe oraz wszelkiego rodzaju przedsięwzięcia charytatywne.

Jako przykład ich zastosowania może posłużyć akcja zorganizowana przez serwis Szerlok.pl“Nakarm psa z Szerlokiem na zimę”. Jej zasady polegają na zaangażowaniu internautów w pomoc dla schroniska dla zwierząt. Ogłaszając się na swojej stronie głównej oraz na portalu społecznościowym Facebook, zachęca użytkowników sieci do wejścia na swoją witrynę i wybrania psa spośród wymienionych na stronie, a następnie kliknięcia w jego zdjęcie. Po zebraniu odpowiedniej liczby głosów-klinknięć, Szerlok.pl wysyła zwierzęciu paczkę z karmą.

Oprócz swojego charytatywnego przeznaczenia, kampania ma na celu zyskanie większej popularności serwisu oraz zwiększenie liczby linków prowadzących do strony. Efektem tego jest lepsza widoczność dla robotów wyszukiwarek internetowych, a co za tym idzie wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania oraz spopularyzowanie marki. Ogromny plus stanowi również fakt, że tego rodzaju kampania buduje wizerunek serwisu jako filantropa, co pozwala zbudować więź pomiędzy nim, a jego użytkownikami.

Komentarze są wyłączone.