7.10
2010

SEO PR – synergia słowa i nowoczesnej technologii

Tagi: , , , , ,

Obecnie każda firma dbająca o swój wizerunek posiada własną witrynę internetową. Jednak, by odniosła sukces, stała się zauważalna i nie utonęła w morzu innych, konieczne jest podjęcie dodatkowych działań. Ponieważ internauci poszukujący informacji, najczęściej korzystają z wyszukiwarek internetowych, ważne jest, by nasza strona znajdowała się na wysokiej pozycji. Aby to osiągnąć, najlepiej wykorzystać SEO PR. Dzięki takim narzędziom każde przedsiębiorstwo zyskuje możliwość na stworzenie pomostu w komunikacji pomiędzy nim a jego otoczeniem.

Co to jest SEO PR?

SEO PR to połączenie zabiegów z zakresu Public Relations oraz działań SEO (czyli search engine optimization), które mają na celu pozycjonowanie stron WWW, m.in. poprzez nasycenie ich treści słowami kluczowymi. Dzięki takim frazom roboty wyszukiwarek internetowych klasyfikują daną witrynę na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Upraszczając, możemy powiedzieć, że SEO PR polega na odpowiednim konstruowaniu tekstów PR. Jednak całość działań nie ogranicza się jedynie do słów kluczy. Wszystkie materiały muszą być bowiem jak najlepszej jakości, z racji tego, że kieruje się do różnych odbiorców, głównie dziennikarzy oraz klientów firmy.

Gdzie możemy zastosować SEO PR?

Przede wszystkim działania SEO PR dotyczą różnego rodzaju materiałów przygotowywanych dla dziennikarzy, do których zaliczają się informacje prasowe, artykuły tematyczne, teksty specjalistyczne oraz teksty okazjonalne. Tego rodzaju treści umieszcza się na takich serwisach, jak portale branżowe czy strony tematyczne. Jednak zabiegi SEO PR możemy zastosować również w przypadku marki, produktu, portalu internetowego, a nawet sklepu internetowego. Ważne, by zadbać o wizerunek prezentowanych elementów za pomocą odpowiednich tekstów, a artykuły na ich temat znalazły się w najbardziej wartościowych miejscach.

Podstawowe kroki do pozycjonowania wizerunku, czyli jak zacząć

Działania SEO PR powinniśmy rozpocząć przede wszystkim od zastanowienia się nad tym, co chcielibyśmy pozycjonować. Następnie należy wyznaczyć grupę odbiorców, do której się kierujemy. Warto dokładnie rozważyć, z jakich źródeł informacji najczęściej korzystają oraz jakie miejsca najchętniej odwiedzają. Dzięki temu będziemy mogli dobrać odpowiednie narzędzia, których obecnie jest całkiem sporo. Najpopularniejszymi są obecnie:

·    blogi firmowe,
·    biura prasowe,
·    portale społecznościowe,
·    strony firmowe,
·    artykuły tematyczne na portalach branżowych,
·    konkursy internetowe,
·    opinie eksperckie,
·    fora,
·    sondy i ankiety.

Strona firmowa stwarza wiele możliwości zastosowania działań SEO PR. Możemy wykorzystać bloga firmowego, w którym zamieszczane przez nas artykuły zawierałaby odpowiednie frazy kluczowe. Dzięki temu nie tylko uzyskamy wysoką pozycję w wyszukiwarkach i jednocześnie przyciągniemy poszukujących informacji internautów. Podobne efekty przynosi również publikowanie opinii eksperckich.
Z kolei stworzenie biura prasowego na stronie firmowej umożliwi nam lepszą komunikację z dziennikarzami, dla których sporym udogodnieniem jest dostęp do ważniejszych materiałów w dowolnym czasie.
Jedną z lepszych metod jest również stworzenie profilu (fanpage) marki, firmy lub produktu na najpopularniejszych portalach społecznościowych, np. Facebooku. Przyciąga to użytkowników, którzy zainteresowani dołączają do grona fanów.
Konkursy internetowe cieszą się największą przychylnością internautów, wabik w postaci atrakcyjnych nagród to świetna metoda zyskania poparcia i popularności.

SEO PR pomocne w kryzysie

Działania SEO PR są niezwykle przydatne w sytuacjach kryzysowych. Przede wszystkim firmy dbające o regularne pozycjonowanie swojego wizerunku znacznie rzadziej dotyka kryzys. Głównie dzięki dobrej komunikacji z odbiorcami. Poza tym dzięki takim narzędziom jak biura prasowe, fora lub sondy, przedsiębiorstwo ma stały kontakt z otoczeniem, a co się z tym wiąże możliwość szybkiego reagowania na wszelkie zalążki kryzysu. W momencie, gdy jednak takie problematyczne sytuacje będą nagminne i wizerunek firmy stanie się zagrożony, pozycjonowanie jest niezwykle przydatne. Gdy w internecie pojawią się negatywne opinie na temat firmy, możemy publikować pozytywne treści, które wypozycjonowane będą ukazywać się użytkownikom internetu jako pierwsze. Wzmocni to wizerunek przedsiębiorstwa, jak również usprawni komunikację z otoczeniem.

Komentarze są wyłączone.