25.08
2010

Płatna reklama w serwisie Facebook

Tagi: , , , ,

Rosnąca popularność serwisu Facebook oraz ogromne liczby korzystających z niego użytkowników, sprawiają, że jest to idealne miejsce na przeprowadzenie akcji marketingowych. Dzięki temu mamy szansę dotrzeć do szerszego grona odbiorców i to mniejszym kosztem. Jeśli zdecydujemy się na taką formę promocji, mamy do dyspozycji trzy rodzaje płatnej reklamy: Social Ads, Engagement Ads oraz standardowe reklamy bannerowe.

Social Ads

Najbardziej powszechną formą reklamy na Facebooku jest Social Ads. Jedną z największych zalet tej opcji stanowi możliwość wytypowania grupy docelowej na podstawie wyznaczonych przez nas kryteriów. Przykładowo, jeśli nasza kampania reklamowa kieruje się do osób uwielbiających podróże, możemy zwrócić się bezpośrednio do tych użytkowników, którzy mają zaznaczone takie preferencje w swoich profilach. Możemy również zawężyć wybraną grupę odbiorców do użytkowników mieszkających w konkretnym kraju ( przypadku niektórych państw nawet w województwa i miasta). Dodatkowo każdy, kto posiada swoje konto na Facebooku i jest również administratorem stron, twórcą aplikacji lub założycielem wydarzeń ma także opcję targetowania użytkowników korzystających właśnie z tych usług.

Engagement Ads

Druga opcja prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku, Engagement Ads, stwarza możliwość bezpośredniej interakcji z odbiorcami. Dajemy im wówczas kilka propozycji działań, wśród których warto wymienić: szansę do dołączenia grupy fanów naszej akcji, oddania głosu w sondzie, a także skorzystania z usługi podarowania prezentu znajomemu użytkownikowi. Wszystkie te czynności odbywają się na stworzonej przez nas stronie, tzw. fan page. Pozwalają one na większe zaangażowanie odbiorców, a także na integrowanie ich z promowaną marką lub produktem. Dodatkowym plusem jest fakt, że wszelka aktywność fanów naszej strony jest widziana przez ich znajomych, których te działania mogą zachęcić do wzięcia w nich udziału. Daje nam to szansę na efektywną kampanię, która być może w innych miejscach nie uzyskałaby takich rezultatów.

Dodaj odpowiedź