24.08
2010

Facebook szansą na wzmocnienie wizerunku Twojej firmy

Tagi: , , , , ,

Obecnie Facebook stanowi jedną z najczęściej odwiedzanych witryn internetowych, co sprawia, że króluje wśród wszystkich portali społecznościowych. Ponieważ serwis ten nieprzerwanie zrzesza ogromne liczby użytkowników (których znaczna większość spędza na serwisie wiele godzin tygodniowo), przyciągnął również uwagę specjalistów od marketingu.
W dobie dominacji internetu nad innymi mediami, wiele przedsiębiorstw korzysta z możliwości stworzenia konta na Facebooku. Zapewnia im to sporo korzyści związanych z kreowaniem marki. C2090-311 To wielka szansa na wzmocnienie wizerunku firmy, ponieważ umożliwia jej bezpośrednią interakcję z jej odbiorcami.

Dlaczego warto założyć stronę firmy na Facebooku?

Korzyści z założenie firmowego konta na Facebooku jest wiele. Przede wszystkim to świetna okazja dla wszystkich przedsiębiorstw, które chcą zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Dołączenie do portalowej społeczności daje nam również szansę na dokładniejsze zapoznanie się potrzebami oraz upodobaniami użytkowników. Kolejnym plusem posiadania konta na FB jest możliwość bezpośredniego kontaktu z naszymi odbiorcami, który pozwala nam na szczegółowe poznanie ich opinii odnośnie naszych usług lub produktów. Wzmacnia to także więź pomiędzy użytkownikami a marką.

Jak to zrobić?

Tworząc konto firmowe na Facebooku powinniśmy pamiętać o kilku kwestiach. Przed podjęciem jakichkolwiek działań, konieczne jest zdefiniowanie celu, jaki chcemy osiągnąć – czy jest to promocja konkretnego produktu, czy też popularyzacja marki. Warto pomyśleć o tym, by nasze pojawienie się na portalu zostało wsparte kampanią promocyjną, która zachęci i zainteresuje użytkowników. Jednym z najlepszych sposobów są konkursy, które, właściwie zorganizowane, angażują internautów oraz budują pozytywne skojarzenia z marką.
Przy zakładaniu konta musimy wziąć pod uwagę, że ma ona charakter publiczny, więc nie możemy zakładać profilu dla osoby prywatnej. Dla firm, które chcą dołączyć do społeczności Facebooka są specjalne strony, tzw. fan pages. Dają nam one większe pole do manewrów, a zainteresowanych naszym przedsiębiorstwem internautów klasyfikują nie jako znajomych, a jako fanów. Dodatkowo mamy do dyspozycji zakładkę „Dyskusje”, w której społeczność portalu może prowadzić rozmowy związane z naszą marką.

Zagrożenia

W momencie, gdy zamiast fan page stworzymy dla naszej firmy standardowy profil użytkownika, narażamy się na pewne zagrożenia. Łączy się to przede wszystkim z tym, że wśród naszych znajomych mogą znaleźć się fikcyjne profile, które w przypadkach, gdy nie zabezpieczymy się odpowiednio, mogą wpisywać na „Tablicy” naszego profilu dowolne informacje (w tym również te niekorzystne) lub zapraszać nas do niesprawdzonych aplikacji zawierających wirusy. Kolejnym zagrożeniem wiążącym się z nieodpowiednim wyborem rodzaju profilu są niedogodności w postaci ograniczeń w liczbie znajomych (która wynosi 5 tysięcy). W przypadku strony fan page mamy nieograniczoną liczbę fanów. Poza tablicą nie otrzymujemy żadnego miejsca, w którym zainteresowani internauci mogliby prowadzić dyskusje.
Możemy ominąć wszystkie te niedogodności właściwie wybierając rodzaj profilu. C2020-701 Warto o to zadbać, ponieważ prowadzone w odpowiedni sposób konto firmowe na Facebooku zapewni nam wiele korzyści.

Jedna odpowiedź do “Facebook szansą na wzmocnienie wizerunku Twojej firmy”

  1. Piotrek mówi:

    Bardzo ciekawy, wpis. Obecnie coraz więcej firm zakłada swoje profile na facebooku, a pomysłów na sposoby ich prowadzenia nie brakuje. Facebook to miejsce na skuteczną i pożądaną reklamę.

    Gbyby ktoś był zainteresowany, to tekst na ten temat można znaleźć też tutaj: http://blog.belisama4www.com/jak-prowadzic-profil-firmy-na-facebooku/

Dodaj odpowiedź